Відповідно до плану роботи комунального закладу «Луцький ліцей Луцької міської ради Волинської області» 20 листопада 2018 року в навчальному закладі пройшов семінар-практикум на тему: «Роль фахової та методичної підготовки й професійної майстерності вихователів у створенні умов для розвитку соціальної та пізнавальної активності школярів, самореалізації особистості».
Мета семінару:
-
розширити виховний потенціал навчального закладу;
-
розвивати вміння застосовувати акмеологічні технології у професійних підходах до виховання школярів;
-
стимулювати власний творчий пошук змісту, методів, форм і засобів виховання, що передбачає свободу, творчість і задоволення як вихованців, та і вихователів.
На семінар була запрошена керівник дослідно-експериментальної діяльності у навчальному закладі Лук’янчук Галина Ярославівна, старший викладач Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти.
Програму проведення семінару-практикуму підготувала керівник методичного об’єднання вихователів ліцейних класів Клімашевська Олена Олександрівна. До програми семінару ввійшли такі питання:
-
Роль фахової та методичної підготовки й професійної майстерності вихователів у створенні умов для розвитку соціальної та пізнавальної активності школярів, самореалізації особистості.
-
Фахова підготовка вихователя у створенні умов для розвитку соціальної та пізнавальної активності школярів.
-
Роль методичної підготовки вихователя у створенні умов для розвитку соціальної та пізнавальної активності школярів.
-
Роль професійної майстерності вихователя у розвитку соціальної та пізнавальної активності старшокласників.
-
Ефективність створення сприятливих умов у навчальному закладі як основа розвитку й самореалізації особистості.
Перше питання програми розкрила заступник директора з навчально-виховної роботи Кухарчук Лариса Василівна, яка розповіла про акмеологічні технології, які впроваджуються в ліцеї з метою розвитку соціальної та пізнавальної активності школярів, і звернула увагу на роль фахової та методичної підготовки й професійної майстерності вихователів у створенні умов для розвитку соціальної та пізнавальної активності школярів, самореалізації особистості.
Свою фахову підготовку у створенні умов для розвитку соціальної та пізнавальної активності школярів продемонструвала на конкретних прикладах зі своєї роботи вихователь Клімашевська Олена Олександрівна. Учасники семінару мали можливість побачити фільм про роботу Клімашевської О.О. з учнями 9-Б проліцейного класу щодо створення умов для розвитку соціальної та пізнавальної активності учнів класу.
Про роль методичної підготовки вихователя у створенні умов для розвитку соціальної та пізнавальної активності школярів розповіла вихователь 11-В класу Герлинська Тетяна Леонідівна. Вона представила відео фрагмент проведеної в класі «Ради профілактики правопорушень» і показала, яку роль відіграє методична підготовка вихователя для проведення відповідних заходів щодо створення умов для розвитку соціальної та пізнавальної активності школярів.
Вихователь 10-А класу Куксенко Лілія Віталіївна представила матеріали з досвіду роботи з учнями старших класів і розповіла про роль професійної майстерності вихователя для розвитку соціальної та пізнавальної активності старшокласників.
Про ефективність створення сприятливих умов у навчальному закладі як основа розвитку й самореалізації особистості доповіла вихователь 10-Б класу Гончарук Наталія Леонідівна, продемонструвавши відповідні матеріали з досвіду роботи з учнями ліцейних класів.
На завершення семінару виступила керівник дослідно-експериментальної роботи Лук’янчук Галина Ярославівна, яка підбила підсумок семінару і роздала оціночні картки, на яких учасники семінару мали можливість поставити оцінку проведення семінару за 10-ти бальною системою. Всі присутні на семінарі обмінялися думками.